Personlig träning för ökat resultat

Hej där bloggen! Nu har det blivit dags att anpassa sin träning lite mer för att ta ytterligare steg i utvecklingen och uppnå den där formen. För att göra det så kommer jag använda mig av personlig träning så att jag kan förbättra min styrka och kondition. Med personlig träning så får jag ett schema anpassat just för mig och mina mål, vilket definitivt känns som rätt väg att gå. Nu har jag byggt upp en grundstyrka så nu är det bara att maximera träningen ännu mer. Det var i början av året som jag beslutade mig för att lägga fotbollsskorna på hyllan, knäna höll inte längre för att springa runt på planen. Samtidigt så ville jag inte lägga av med träningen helt utan jag ville fortsätta vara aktiv så därför skrev jag in mig på ett gym i Karlstad. Sedan dess har jag kört ungefär fyra pass i veckan och det har känts riktigt bra faktiskt samt att jag även har börjat fokusera mer på kosten. Det tar ungefär tre veckor innan kroppen vänjer sig av nya rutiner vilket betyder att jag nu är helt inne i det. Jag tror att de första veckorna är de tuffaste, man är inte van vid att träna och det blir lätt att man skippar några pass. Hade jag börjat med träningen nu idag så hade jag förmodligen startat med personlig träning för att rivstarta direkt och komma in i rutinerna, men det här har fungerat fläckfritt för mig så det jag spinner vidare helt enkelt. Idag är det vilodag så den enda formen av fysisk aktivitet som jag får är att promenera till och från jobbet i Karlstad. Nu bor jag bara två kilometer bort så det är ingen vidare lång promenad men det är alltid något och sen är det faktiskt ganska skönt att få starta dagen med att komma ut lite.